Het team Procurement Support is leidend op het gebied van onafhankelijk advies bij de aanschaf of modernisering van rollend materieel (treinen, trams, metro). Wij ondersteunen onze klanten o.a. bij het specificeren van rollend materieel, leveranciersselectie, contractvorming, contractbewaking, ontwerpverificatie, kwaliteitsbeoordeling, garantiebewaking en projectmanagement.
“We zijn vooral trots op onze belangrijke bijdrage bij de introductie van eigenlijk bijna al het rollend materieel wat nu in Nederland rondrijdt en waar miljoenen mensen dagelijks gebruik van maken.”
Het team Procurement Support is betrokken bij ongeveer ieder nieuwbouw project van rollend materieel in Nederland. Wij ondersteunen vervoerders en materieel eigenaren bij de aanschaf ervan. Daarmee zijn onze belangrijkste klanten NS, GVB, RET en HTM, maar werken wij ook voor buitenlandse vervoerders zoals De Lijn (België), DB (Duitsland) en recent zijn we gestart met een project voor de Letse Spoorwegen om hen te ondersteunen bij de aanschaf voor hun nieuw materieel dat ze bij Skoda in Tsjechië hebben besteld.
Support van A tot Z
Eigenlijk kunnen wij onze klanten ondersteunen tijdens dit gehele traject. Dus zodra onze klant de intentie heeft om nieuw materieel aan te schaffen, kunnen wij helpen om de Business Case vast te stellen: wat is het doel van de nieuwe vloot? Wat wil men hiermee bereiken? Zo helpen wij onze klanten om uiteindelijk een verwervingsproject te kunnen starten. Daarna ondersteunen wij graag bij het opstellen van de specificaties en het gehele Europese aanbestedingstraject inclusief contractering. Na contractering met een leverancier, helpen wij onze klanten om te borgen dat de leverancier materieel levert dat voldoet aan het contract, maar met name, dat het voldoet aan de verwachtingen en datgene wat de klant voor ogen had bij het nieuwe materieel. Dit gebeurt tijdens de hele engineering, productie, test, acceptatie tot en met de ingebruikname van het materieel.